Tvarumas versle

Tvarumas versle, ar tai šių dienų „Trend – Active“, ar visgi prievolė siekiant ne tik verslo vertės auginimo, bet ir teisinės atitikties planuojant verslo ciklus. Kaip žinia tvarumas apima įvairius veiksmus ir taikytinas praktikas verslo cikle (mikro, makro), kuriais siekiama ilgalaikio ekonominio, socialinio ir aplinkosaugos efektyvumo. Tai manytina, kad tai gali apimti atsakingą verslo valdymą, socialinės atsakomybės priemones, aplinkosaugos veiksmus, paliesti ir darbuotojų, partnerių gerovės skatinimą, kurios prisideda prie ilgalaikio verslo sėkmės formavimo ir bendruomenės kurioje verslas randasi socialinė gerovės formavimo. O tai savo ruožtu, duoda prielaidą, kad tvaraus verslo praktikos formavimas etapais, gali būti naudingos ilgalaikiam verslo pelningumui, tačiau pažymint, kad pradiniai investicijos kaštai gali būti didesni, nei taikant tradicinius verslo modelius. Tačiau šios investicijos visgi gali atsipirkti įvairiais būdais jei tai taikoma kaip kompleksiniai sprendimai:

  1. Efektyvumo skatinimas: Tvarumo praktikos įtakoja verslo efektyvumą/ konkurencingumą ir mažiau priklausomu nuo resursų. Pavyzdžiui, energijos efektyvumo priemonės gali sumažinti energijos sąnaudas ir ilgainiui sumažinti veiklos sąnaudas. Atitinkamai įtakos/skatins investicijų pritraukimą ir verslo vertės augimą;
  2. Rizikos mažinimas: Tvarumo pagalba galima padėti mažinti verslo rizikas. Pavyzdžiui, taikant aplinkosaugos standartus, verslas gali sumažinti galimą aplinkos žalą ir išvengti teisinių ginčų, taip padės suvaldyti nuostolius ir/ar jų amortizavimą.
  3. Rinkos reguliacinė atitiktis ir vartotojo poreikių atitikimas: Vartotojas vis daugiau dėmesio kreipia ir vertina atsakingai besielgiančias įmonės, kurios rodo atsakomybę ne tik prieš savo darbuotoją, akcininką, bet puoselėjamus ir taikomus tvarumo principus. Tvarumo praktikos iš esmės netik įtraukia vartotoją į susidomėjimą tendencijomis, skatina jo aktyvumą, bet ir padeda skleisti gerąją praktiką apie įmonės socialinį atsakingumą, kas padeda netik pritraukti, bet ir išlaikyti vartotoją, kuomet didėja konkurencingumas, lojalių vartotojų rodiklis reikšmingas verslo vertės formulėje. Be viso to, tai leidžia didinti prekių ir paslaugų paklausą, bei pagerinti įmonės reputaciją ir akcijų vertę.
  4. Teisės aktų atitikimas: Įmonės, laikomos tvariomis, gali būti lengviau prisitaikančios prie besikeičiančių teisės aktų ir reguliavimo reikalavimų. Tai gali sumažinti potencialias teisines problemas ir susijusias išlaidas procese. Kas reiškia, kad verslas gali planuoti etapais sąnaudas teisinėms paslaugoms ir taip kurti vertę, nepatiriant neplanuotų išlaidų.
  5. Darbuotojų motyvacija ir išlikimas: Tvaraus verslo principai tikėtina didina dalies darbuotojų pasitenkinimą ir lojalumą. Įmonės, kurios įsipareigoja socialiniam atsakingumui ir darbuotojų gerovei, gali lengviau pritraukti ir išlaikyti talentingus darbuotojus, kas reiškia, kad įmonės pardavimo atveju gali būti nustatoma įmonės vertė netik pagal akcijų vertę, bet ir turimo intelekto įmonėje potencialią vertę.

Svarbu pažymėti, kad tvarumas versle nėra tik sąnaudų ir atitikties aspektas, bet tai ilgalaikio įsipareigojimo ir atsakomybės klausimas, kuris didina vertę. Investicijos į tvarumo praktikas gali turėti teigiamą poveikį verslo pelningumui ir socialinei bendruomenei, kurioje randasi verslas ilgalaikėje perspektyvoje, formuodama ilgalaikėje perspektyvoje verslo sėkmę, darbuotojo, kliento lojalumą ir socialinės aplinkos gerinimą.