Ką daryti, jei nesulaukėte internetu apmokėtų prekių ar paslaugų

Startup Stock PhotosElektroninė prekyba išgyvena aukso amžių. Greitai ir patogiai internetu dabar galima nusipirkti netik prekes bet ir užsisakyti paslaugas iš bet kurio pasaulio krašto. Tačiau dažnas susiduria su apsukriais internetiniais sukčiais.

 

Kad neįkliūtumėte į sukčių pinkles, neprarastumėte pinigų, įsiminkite keletą svarbių patarimų:

Vartotojų teisių apsaugos tarnybą gina tik fizinius asmenis;

Tuo tarpu juridiniai asmenys, atliekantis prekių ar paslaugų apmokėjimą internetu, savo  pažeistas teisės gins: taikiai susitarus tarp šalių arba teismo keliu.

Jei užsakytos prekės ar paslaugos neatkeliauja, nedelsdami susisiekite su tiekėju

Prieš pirkdami internetu, patikrinkite, ar elektroninė parduotuvė yra patikima ir išsiaiškinti keletą svarbių dalykų:

  • ar pardavėjo reputacija yra gera (sekite kitų pirkėjų atsiliepimus ir komentarus);
  • įsitikinkite ar nurodyti įmonės kontaktai, registravimo kodas, tai svarbu nustatant jurisdikcija teismingumui. Tuo pačiu papildomai matyti ar pardavėjas, paslaugos teikėjas nesistengia slėpti savo duomenų  (į pagalba galite pasitelkti, feisbuk, „Google, Google Maps“ ir kitas alternatyvias priemones);
  • arba galite tiesiogiai susisiekti su pardavėju;

Norite pasitarti?
Registruokitės į konsultaciją    

Jei, nepaisant kruopščios analizės, laiku nesulaukėte savo pirkinio ar paslaugos, pirmiausia susisiekite su prekės pardavėju, paslaugos teikėju. Gali būti, kad užtruko siuntimas, paslaugos atlikimas arba atsirado kitų kliūčių nepriklausančių nuo pardavėjo, paslaugos teikėjo valios. Dažniausiai patikimi prekių paslaugų teikėjai, nori palaikyti gerą savo vardą ir stengiasi kuo greičiau išspręsti iškilusias problemas.

Jei nesiseka bendrauti su pardavėju, kreipkitės į Jus aptarnaujantį banką

Jei nepavyksta susisiekti su atstovais iš kurių buvo įsigytos prekės ir/ar paslaugos arba jeigu jie nenori Jums padėti ir neatsako į jūsų skambučius ar laiškus, galite bandyti atgauti pinigus per savo banką.

Pagal tarptautinių mokėjimo kortelių organizacijų nustatytus reikalavimus į užsienio banką turi kreiptis Jūsų turimą mokėjimo kortelę išdavusio banko darbuotojai. Jie turi patvirtinti, kad Jūs esate jų banko klientas, bandėte išspręsti šią problemą savarankiškai, tačiau Jūsų pastangos buvo bevaisės.

Norėdami atgauti lėšas už negautas prekes, savo bankui turėsite pateikti visą svarbią informaciją apie sandorį ir bendravimą ar susirašinėjimą su pardavėju patvirtinančius laiškus, pokalbių įrašus. Pastebėtina, kad pokalbių įrašą galima daryti tik pašnekovui sutikus, todėl rekomenduojama komunikuoti el. paštu.

Galimi problemos sprendimo variantai.

  1. Paaiškės, kad sandoris yra negaliojantis, o pardavėjas grąžins Jūsų sumokėtą sumą į Jūsų banko sąskaitą.
  2. Pardavėjas/Paslaugos teikėjas atsisakys prisiimti atsakomybę ir pateiks bankui tik abstrakčius dokumentus, kuriais remiantis įrodyti, kad Jūs nesulaukėte prekių/paslaugų, nepavyks. Tokiu atveju Jūsų bankas gali inicijuoti pinigų grąžinimo procesą. Tai yra ilgas procesas.  Pardavėjas turi teisę į pareikštą pretenziją atsakyti per 45 dienas, tačiau sėkmės atveju Jums bus grąžinti  prarasti pinigai.

Kaip saugiai apsipirkti internetu?

  • Susiekite su savo banku ir įsitikinkite ar saugų pirkimą internetu užtikrina Jūsų bankas, t.y., ar bankas dalyvaudamas tarptautinėse saugumo programose „MasterCard SecureCode“ ir „Verfified by Visa“. Ar paslaugos, prekės pardavėjas taip pat yra programos narys.
  • Susipažinkite su banko taisyklėmis ir rekomendacijomis reglamentuojančiomis internetinius pirkimus.
  • Internetu atsiskaityti rekomenduojama ta banko kortele, kuria papildote konkrečiam pirkiniui reikiama suma ir kuri nėra susieta su jūsų pagrindine banko sąskaita ar kurioje laikote savo santaupas ir didesnes pinigų sumas.
Tags: , , , , , , ,